Hátrányból előny, legyen tehetséged az erősséged

TOP-7.1.1-16-H-ERFA-2019-00236

  • Pályázó neve: VADVIRÁG Alapítvány a sérült gyermekek integrációjának támogatására
  • Projekt címe: Hátrányból előny, legyen tehetséged az erősséged
  • Támogatás összege (Ft): 1 963 830
  • Összköltség (Ft): 1 963 830
  • A projekt megvalósításának kezdete: 2019.06.01.
  • A projekt fizikai befejezésének határideje: 2020.05.30.
  • Záró elszámolás benyújtásának határideje: 2020.07.29.

A projekt szakmai tartalma

Szakmai terv

Vadvirág Alapítvány

TOP-71111-16-H-065-2.3

1.        A projekt bemutatása

1.1       A projekt címe: Hátrányból előny, legyen tehetséged az erősséged!

1.2       A projekt célja: Halmozottan hátrányos helyzetű 2. osztályos tanulók tehetséggondozása, tanulási motivációjuk megerősítése, hosszú távú fenntartása. Komplex személyiség fejlesztés, hangsúlyt fektetve a gyerekek tehetségvonalának felfedezésére, gondozására. Családi háttér megerősítése, szülői szemléletformálás.

1.5       A projekt szakmai tartalmának részletezése (max. 4000 karakter): 

A projekt szakmai tartalma 3 részből áll.

a; TKP foglalkozások, heti 1 alkalommal a tanév során, 1 órában, ahol :

a gyerekeknek lehetőséget biztosítunk arra, hogy felfedezzék azt, amit szeretnénk, hogy megértsenek. Ehhez olyan játékot alkalmazunk, ami megmozgatja fantáziájukat és felkelti érdeklődésüket, hagyunk számukra időt a gondolkodásra, majd együtt örülünk, amikor sikerül, és biztatjuk, ha mégsem! 

Miért lesz számára mindez fontos az ÉLETben, mit  tanul ebből egy kisdiák?

  1. Megtanul, a feladatokra, problémákra, kihívásként tekinteni, pozitívan viszonyulni.
  2. Megtapasztalja a tanuláshoz kapcsolódó flow élményt, mely óriási motivációt jelent számára a jövőre nézve is.
  3. E tudásra saját tapasztalat és élmény útján jut, ezért nem fogja elfelejteni, tudása maradandó lesz.
  4. Fejlődik gondolkodása és kitartása, nem fog félni a hibáktól, hiszen megtapasztalja azokból is sokat tanulhat.
  5. Látja, hogy örülünk próbálkozásainak, eredményeinek, tudni fogja, hogy ez nekünk is fontos.
  6. Egyre kompetensebbnek érzi magát, fejlődik önbecsülése,  pozitív “énképe” lesz. 
  7. Tapasztalat útján felismeri, hogy számára mely tanulási technika lesz  hatékony.  

A TKP módszere segít, hogy  élvezzék a tanulást és maradandó legyen tudásuk, eközben sokrétűen fejlődjön képességük, személyiségük és tehetségük. 

Kiemelt szempont, hogy a csoportszervezést inkluzív módon valósítjuk meg.                  (Hátrányos helyzetű, 8 osztályt végzett szülők gyermekei „diplomás szülők” gyerekeivel alkotnak egy csapatot)

b; A szülők szemlélet formálását, a TKP Szülők Akadémiája programunkkal tervezzük megvalósítani: 

” Mi lesz a gyermek batyujában attól, ahogy felnő!” Avagy szülőként mivel pakoljuk tele a gyermekek batyuját, ami teher vagy elemózsia !?!

Feltáró szakasz:

  1. MILYEN SZÜLŐ VAGYOK?

Ha én lennék a saját gyermekem….

Mitől boldog a szülő, a gyerek a család?

Milyen a nevelési stílusom?

  1. ÉRZELMI BIZTONSÁG

 EQ teszt kitöltése

Változás segítő és gátló tényezők feltárása 

Tudatosító és változást segítő szakasz:

  1. KIEGYENSÚLYOZOTT SZÜLŐ – KIEGYENSÚLYOZOTT GYEREK

Értelmi, testi, lelki kompetenciák fejlesztése

Erősségem a tehetségem, inspiráció, motiváció

Tanulás és érzelem tesz kitöltése

  1. JÓ ÉS ROSSZ SZOKÁSOK

Érzelmi tudatosság erősítése, technikai kompetenciák fejlesztése

Szokásformálás, rutinok 

Tanulási technikák és stratégiák.

 

Belső motivációt fenntartó , támogató szakasz

5.  EGYÉNI ÉS CSALÁDI ÉRTÉKREND  kialakítása, tudatosítása

Figyelem gyakorlat

Önismereti tükör

Motiváció segítő kérdéssor

ÉQ tudatos fejlesztése

ÚTRAVALÓ:

Bevált gyakorlatok, megszerzett kompetenciák, új  technikák tudatos gyakorlása

HF: Érzelmi intelligencia teszt újratöltése

Amíg a szülők havonta egyszer késő délutáni órákban a TKP Szülők Akadémiáján tréningeznek, addig a gyerekeknek alkotói élményműhely foglalkozásokat szervezünk, mint pl.: selyemfestés, üvegfestés, marcipán szobrászat, dekopázsolás, ékszerkészítés stb… 

c; IKT (Informális kommunikációs technológiák) fejlesztése, hogy a gyerekek tanulási  folyamataikban képesek legyenek beépíteni, a legnagyobb természetességgel használni ezeket az innovatív eszközöket. Nyári tábor keretén belül, külön programként tervezzük megvalósítani. (5×2 órában)

1.5.1       A projekt szükségességének alátámasztása, előzmények: a gyerekek egy részével már korábban a szentjakabi projektben találkoztunk, iskolai felkészítő foglalkozáson vettek részt, a szülők is bizalommal fordulnak felénk és támogatják gyermekük tehetséggondozását. 

1.5.2       A projekt előkészítettsége: szeptemberben felvettük a családokkal a kapcsolatot, októberben megkezdtük a TKP foglalkozásokat. 

1.5.3       A projekt által érintett célcsoport (ok):     Hátrányos helyzetű tanulók és szüleik

1.5.4       Megvalósítandó tevékenységek:   (Szakmai terv + műszaki beruházás + eszközbeszerzés)

Műszaki beruházás: 

– fejlesztő szoba 65×178 cm-es fix ablakának cseréje nyithatóra.

– irodahelység 65×178 cm-es fix ablakának cseréje nyithatóra, ahol a TKP Szülők Akadémiáját fogjuk tartani.

– közös várakozó helység 65×130 cm-es fix ablakának cseréje nyithatóra.

– fejlesztő szoba hidegburkolatának melegburkolása, 15m2 laminált parkettával. 

Eszközbeszerzés:

– Interaktív tábla, projektor és tartozékai

– Tanulói tabletek ( 5 db) és tanári laptop beszerzése

– Fehér mágnestábla

– babzsák fotelok vásárlása, 5 db

Vadvirág Alapítvány © Minden jog fenntartva

Megszakítás