Hátrányból előny, legyen tehetséged az erősséged
TOP-7.1.1-16-H-ERFA-2019-00236
- Pályázó neve: VADVIRÁG Alapítvány a sérült gyermekek integrációjának támogatására
- Projekt címe: Hátrányból előny, legyen tehetséged az erősséged
- Támogatás összege (Ft): 1 963 830
- Összköltség (Ft): 1 963 830
- A projekt megvalósításának kezdete: 2019.06.01.
- A projekt fizikai befejezésének határideje: 2020.05.30.
- Záró elszámolás benyújtásának határideje: 2020.07.29.
A projekt szakmai tartalma
Szakmai terv
Vadvirág Alapítvány
TOP-71111-16-H-065-2.3
1. A projekt bemutatása
1.1 A projekt címe: Hátrányból előny, legyen tehetséged az erősséged!
1.2 A projekt célja: Halmozottan hátrányos helyzetű 2. osztályos tanulók tehetséggondozása, tanulási motivációjuk megerősítése, hosszú távú fenntartása. Komplex személyiség fejlesztés, hangsúlyt fektetve a gyerekek tehetségvonalának felfedezésére, gondozására. Családi háttér megerősítése, szülői szemléletformálás.
1.5 A projekt szakmai tartalmának részletezése (max. 4000 karakter):
A projekt szakmai tartalma 3 részből áll.
a; TKP foglalkozások, heti 1 alkalommal a tanév során, 1 órában, ahol :
a gyerekeknek lehetőséget biztosítunk arra, hogy felfedezzék azt, amit szeretnénk, hogy megértsenek. Ehhez olyan játékot alkalmazunk, ami megmozgatja fantáziájukat és felkelti érdeklődésüket, hagyunk számukra időt a gondolkodásra, majd együtt örülünk, amikor sikerül, és biztatjuk, ha mégsem!
Miért lesz számára mindez fontos az ÉLETben, mit tanul ebből egy kisdiák?
- Megtanul, a feladatokra, problémákra, kihívásként tekinteni, pozitívan viszonyulni.
- Megtapasztalja a tanuláshoz kapcsolódó flow élményt, mely óriási motivációt jelent számára a jövőre nézve is.
- E tudásra saját tapasztalat és élmény útján jut, ezért nem fogja elfelejteni, tudása maradandó lesz.
- Fejlődik gondolkodása és kitartása, nem fog félni a hibáktól, hiszen megtapasztalja azokból is sokat tanulhat.
- Látja, hogy örülünk próbálkozásainak, eredményeinek, tudni fogja, hogy ez nekünk is fontos.
- Egyre kompetensebbnek érzi magát, fejlődik önbecsülése, pozitív “énképe” lesz.
- Tapasztalat útján felismeri, hogy számára mely tanulási technika lesz hatékony.
A TKP módszere segít, hogy élvezzék a tanulást és maradandó legyen tudásuk, eközben sokrétűen fejlődjön képességük, személyiségük és tehetségük.
Kiemelt szempont, hogy a csoportszervezést inkluzív módon valósítjuk meg. (Hátrányos helyzetű, 8 osztályt végzett szülők gyermekei „diplomás szülők” gyerekeivel alkotnak egy csapatot)
b; A szülők szemlélet formálását, a TKP Szülők Akadémiája programunkkal tervezzük megvalósítani:
” Mi lesz a gyermek batyujában attól, ahogy felnő!” Avagy szülőként mivel pakoljuk tele a gyermekek batyuját, ami teher vagy elemózsia !?!
Feltáró szakasz:
- MILYEN SZÜLŐ VAGYOK?
Ha én lennék a saját gyermekem….
Mitől boldog a szülő, a gyerek a család?
Milyen a nevelési stílusom?
- ÉRZELMI BIZTONSÁG
EQ teszt kitöltése
Változás segítő és gátló tényezők feltárása
Tudatosító és változást segítő szakasz:
- KIEGYENSÚLYOZOTT SZÜLŐ – KIEGYENSÚLYOZOTT GYEREK
Értelmi, testi, lelki kompetenciák fejlesztése
Erősségem a tehetségem, inspiráció, motiváció
Tanulás és érzelem tesz kitöltése
- JÓ ÉS ROSSZ SZOKÁSOK
Érzelmi tudatosság erősítése, technikai kompetenciák fejlesztése
Szokásformálás, rutinok
Tanulási technikák és stratégiák.
Belső motivációt fenntartó , támogató szakasz
5. EGYÉNI ÉS CSALÁDI ÉRTÉKREND kialakítása, tudatosítása
Figyelem gyakorlat
Önismereti tükör
Motiváció segítő kérdéssor
ÉQ tudatos fejlesztése
ÚTRAVALÓ:
Bevált gyakorlatok, megszerzett kompetenciák, új technikák tudatos gyakorlása
HF: Érzelmi intelligencia teszt újratöltése
Amíg a szülők havonta egyszer késő délutáni órákban a TKP Szülők Akadémiáján tréningeznek, addig a gyerekeknek alkotói élményműhely foglalkozásokat szervezünk, mint pl.: selyemfestés, üvegfestés, marcipán szobrászat, dekopázsolás, ékszerkészítés stb…
c; IKT (Informális kommunikációs technológiák) fejlesztése, hogy a gyerekek tanulási folyamataikban képesek legyenek beépíteni, a legnagyobb természetességgel használni ezeket az innovatív eszközöket. Nyári tábor keretén belül, külön programként tervezzük megvalósítani. (5×2 órában)
1.5.1 A projekt szükségességének alátámasztása, előzmények: a gyerekek egy részével már korábban a szentjakabi projektben találkoztunk, iskolai felkészítő foglalkozáson vettek részt, a szülők is bizalommal fordulnak felénk és támogatják gyermekük tehetséggondozását.
1.5.2 A projekt előkészítettsége: szeptemberben felvettük a családokkal a kapcsolatot, októberben megkezdtük a TKP foglalkozásokat.
1.5.3 A projekt által érintett célcsoport (ok): Hátrányos helyzetű tanulók és szüleik
1.5.4 Megvalósítandó tevékenységek: (Szakmai terv + műszaki beruházás + eszközbeszerzés)
Műszaki beruházás:
– fejlesztő szoba 65×178 cm-es fix ablakának cseréje nyithatóra.
– irodahelység 65×178 cm-es fix ablakának cseréje nyithatóra, ahol a TKP Szülők Akadémiáját fogjuk tartani.
– közös várakozó helység 65×130 cm-es fix ablakának cseréje nyithatóra.
– fejlesztő szoba hidegburkolatának melegburkolása, 15m2 laminált parkettával.
Eszközbeszerzés:
– Interaktív tábla, projektor és tartozékai
– Tanulói tabletek ( 5 db) és tanári laptop beszerzése
– Fehér mágnestábla
– babzsák fotelok vásárlása, 5 db
Vadvirág Alapítvány © Minden jog fenntartva